
Konstig morgon
Ja, det är nog det minsta man kan säga. Upp tidigt idag då jag skulle till frisören klockan 8. Skulle även flytta på bilen innan så går ut redan vid 7 för att hinna.
Plocka ihop mina saker och nycklarna är helt borta. Letar överallt, häller ut allt innehåll ur väskan och går igenom alla fickor. Inga nycklar. Beslutar att åka utan då min man ändå är hemma. Går utanför dörren och ska ta upp bilnyckeln. Vilken nyckel får jag upp? Jo hemmycklarna.
Fanns parkering på annat ställe ( ja vi har boendeparkering och måste flytta ibland på grund av städning). Ser att jag har gott om tid så beslutar mig för en kopp kaffe på espressohouse innan frisörtiden.
Spårvagnsstrul
Spårvagnen kommer snabbt och jag åker. Kommer ner till stan och där är det stopp. Vagnen var sönder. Bara att gå av och leta rätt på annan vagn. Då den trasiga vagnen blockerade så kom alla vagnar på det andra spåret. Kom på en vagn, och insåg att jag kommer hinna precis. Tur ibland att vara tidspessimist. Var nästan framme så inser jag dom flyttat hållplatsen. Väldigt rörigt och insåg jag hinner inte. Tur min frisör kom sent med.
Inget internet
Var väldigt nöjd hos frissan. Det var ju bra det i alla fall hihi. Skulle luncha med en kollega i Kungälv och gick bort mot bussarna. Såg fram emot det. Skulle ta fram min bussbiljett så och inget internet. Startade om mobilen, och fortfarande inget. Bussen kommer, men måste ju visa giltig biljett. Jaja,. kommer en om tio minuter igen och hinner då också.
Internetet kom inte igång, så fick avboka min lunchdejt. Så besviken för såg fram emot det. Svinkallt ute, så gick in på centralen för att se om jag kunde lösa det. Kommer inte ens hem utan. Tog bort virusskyddet och sen funka det. Vad hände?
Fanns det någon anledning till allt som hände idag? Lite konstigt är det trots allt.
Kramar Madde














































