
Tappade allt
Eller nja inte allt kanske 🙂 men allt med sociala medier. Har börjat jobba efter semestern, och vet ni. Jag har varit så galet trött. Den här värmen har tagit kål på mig. Har haft fullt upp att överleva har det känts som.
Matmarknad
Det har varit matmarknad i stan och vi gick dit både på fredagen och söndagen. Måste säga att det var väldigt lite folk, men de flesta valde nog stranden istället. Bägge gångerna åt jag sovlaki ifrån Balkan och bägge gångerna var jag så nöjd.
I fredags tog vi oss bort till Tyska bron och tog nåt att dricka. Har alltid varit måttlig, men nu är jag ännu mer måttlig med alkoholen. Ska jag dricka något så får det vara något väldigt gott. Min svaghet är ju champagne och det fick bli ett glas av den ädla drycken där. Satt och njöt av både dryck, värme och vattnet.

Söndagen
Jobbade i lördags. Blev konstigt att gå in en dag på fel helg, men gick ju bra. Då jag kom hem orkade ingen av oss någonting så somnade väl tidigt igen.
Mötte upp dottern och barnbarnet där och strosa runt. Så fort hon kommer till stan ska hon ha bubble tea. Det mest spännande i det är nog de där kulorna, boba som det heter.
Strosa runt på marknaden och hon köpte sig lite turkish delight. Riktig är så god, och det kan inte jämföras med det billiga du köper i vanliga affärer. Hon fick välja 6 olika sorter och lyckades charma han som sålde så hon fick en till
Köpte sådan där glass också som dom gör på plats. Väldigt speciellt att se och så mycket man fick. Samtidigt, till det priset så… men Peter lovade henne. Han skämmer verkligen bort sina barnbarn. ( Visst är det märkligt att han inte har några egna barn, men massa barnbarn har han. ) Hon tyckte det var riktigt gott, men alldeles för mycket.
Hon handlade lite kläder på rea också. 300 kronor för jeans, 2 toppar, skärp och två hårsnoddar är väl väldigt billigt. Går ju an att handla då. Hon i affären gillade hennes outfit hon hade på sig också och hon blir så glad.
Igår var det en nära döden dag. Så varmt, så kvavt. Blev så glad då det regnade lite, men det behövs betydligt mer.
Kramar Madde

































