
Vecka 56
Gomorron. Här har det ekat tomt allt för länge, men har inte glömt er. Efter att vi kom hem från Kroatien var min laddkabel som bortblåst. Har letat precis överallt, och var inne på att köpa en ny laddkabel. Tyvärr har jag en specialare så inte helt lätt att få tag i. När det hade gått så långt att jag började fundera på en ny dator så dök laddaren upp där jag letat tre gånger. Ni fattar. Det är inte ända grejen. I onsdags letade jag efter bilnyckeln som var spårlöst försvunnen. Tog reservnyckeln och gick till bilen, Där hittade jag den, i tändningslåset. Hade kunnat bli av med bilen där. Hur förvirrad får man bli? Är nog rätt slutkörd som ni märker.
Men nu är datorn fulladdad och det är fredag igen. Fredagar innebär väg och sprutdag Hur har det gått då? Både upp och ner. Har gått upp lite, men känner ändå att det är OK. Måtten har minskat och tror inte att allt är fett. Vågen är inte ett helt rättvist verktyg så är det.
Vad har varit bra då?
Det mesta måste jag säga. Har ändå ätit relativt bra, blir mätt fortare än tidigare, och har både rört mig och druckit bättre. Rensade i garderoben igår, och hittade ett par gamla shorts. Till och med prislappen satt på och har inte använt dom för dom var för små. Provade och dom satt perfekt. Så kul att se. Var även på Gekås och handlade lite. Det allra mesta var i storlek M, utan ett par toppar. Dom såg så tajta ut så valde L. Då jag kom hem och provade så insåg jag att M hade funkat bra ändå. Det är väl ändå ett kvitto som säger en hel del? Då jag började låg jag på XL på allt.
Vad har varit mindre bra?
Det har varit varmt och det har blivit lite för mycket glass och fika tyvärr. Varför kan jag inte hålla emot mer? Behöver varken glass eller grädde till jordgubbarna egentligen. Melon är godare än kakor så varför? Jag fattar inte.
Sen har jag haft ont i höften och inser att jag inte tränat på väldigt många veckor. Det är dags att ta tag i igen. Dels för att bygga upp, men även för att förhindra skador.
Kommande vecka
Fredag Jobbar 12-20:45. Ska hämta kryddor jag beställt från barnbarnets fotbollsklubb. Blev en hel del insåg jag, men det går till något bra. Här ska det grillas i sommar i alla fall.
Lördag Jobbar 9-17:15 Så skönt att det är ljust ute efteråt så man kan gå en kvällspromenad efter jobbet.
Söndag Jobbar 15:30-och jouren. Det måste städas hemma då vi ska få nya element i köket under veckan. Balkongbygget drar igång inom de närmaste veckorna så till hösten kanske den är på plats. En stund på gymmet hinns kanske med också? Tar ju inte så lång tid egentligen.
Måndag Går av 10 så promenad, och träning måste göras. Sen står vila på schemat.
Tisdag Ledig dag och har inga planer. Allt handlar om väder och vind.
Onsdag Jobbar 7:45-15. Jag som aldrig jobbar onsdagar är inne idag. Gymmet efter jobbet kanske?
Torsdag Jobbar 9-15. En riktigt kort dag idag. Bokbar så vet inte vart jag hamnar eller vad som händer. Är vädret fint så blir det väl utehäng. Får se vad dagen för med sig.
Vad händer hos er i veckan som kommer?
Kramar Madde