
Vecka 16
Vad tiden springer iväg. Redan 16 veckor med sprutan. Den här veckan har gått käpprätt åt h-lvete på ren svenska. Vill inte skriva mer om misslyckanden nu då allt gick så bra i början. Det sätter sig på psyket då man inte lyckas med det man önskar.
Snittet har minskat rejält och ligger nu på 0.85 i veckan, Det är fortfarande över det jag planerat. Fast fortsätter jag i den här takten kommer det vara ett minne blott.
Vad har varit bra då?
Nu blir det svårt att hitta något. Medicinen hjälper ju, där kan vi börja. Jag är mindre hungrig, och blir mätt på mindre mat. Det är huvudet som inte funkar om man säger så. Tror i och för sig att jag vet varför, och det får jag jobba på.
Vad kan bli bättre då?
här blir det mycket lättare att svara på. Ska inte falla för suget, ska inte äta en kaka för att jag vill. Det är inte sommar så behöver ingen glass. Till det så är det bra träning att ta mig över den gigantiska tröskeln till gymmet.
Så med andra ord är det precis allt jag behöver bli bättre på. Sen finns det en sak till. Måste regga maten. Det är så magiskt, men reggar man så går man ner i vikt även om man går över. Någon som kan förklara det?
Kommande vecka
Fredag 8:30-16:30 Har hygienutbildning på morgonen och därefter har jag bokat in ett besök på min brukares dagliga verksamhet. Vet att hen vill visa och fredag eftermiddag är bra då det fikas sa stödpersonen där.
Lördag jobbar en lördag jour så börjar 15 och går av 10 i morgon. Vad ska jag hitta på innan då?
Söndag Slutar 10 och har hela dagen fri. Inga planer alls. Så tråkigt då jag vill göra något roligt någon gång.
Måndag 9-17:30 så hinner inte med så mycket mer.
Tisdag Ledig dag och hoppas mannen är på jobbet. Behöver en ledig dag hemma
Onsdag Ledig dag, och inga planer där heller. Får planera in något kul.
Torsdag jobbar jour och det inför ledig helg. Det innebär att det är torsdagsvikten jag kommer lägga in i appen.
Det är så mycket luft så det blir bara pinsamt att inte få in något pass på gymmet. Vet att jag mår så bra av det så fattar inte vad jag sysslar med egentligen. Kanske för att det gymmet jag är på nu är så tråkigt.
Kramar Madde




























