
Firande av barnbarn
Ja igår mötte jag upp dottern och barnbarnet på stan. Vi började med lunch på John Scott. Helt klart hjälper medicinen. En tredjedel av maten orkade jag sen var det stopp. De andra åt med god aptit i alla fall. Just nu är det inte lönt att gå ut och äta i alla fall.
Hon fick sina presenter där och blev så glad. Hon trodde att det var liseberg och Lisebergshotellet, men detta var minst lika bra. Tusen kronor på ett presentkort av sin mamma och biljett till bokmässan från oss. Hon älskar böcker så detta kommer bli himmelriket.
Bubble tea
Ja, köpte bubbeltea åt henne. Spännande tyckte hon. Även hon hade sett det på youtube och visst var det kul att testa. Där hon bor finns inget sådant. Lite kul att vara i stora stan med mormor trots allt.

Lekia
Hon fick ju välja vad hon ville ha och det blev en del besök på Lekia. Hon tyckte den var så stor affären och gick runt länge. Det blev även besök i bokaffären, så klart. Köpte både örhängen, en kjol, en överraskningsdocka från Roblox.
Mr Cake
Vi avslutade dagen med ett besök på Mr Cake. Det är ju en höjdpunkt det med. Lite hypad men det är ju ändå lite kul. Mötte upp Peter där då han jobbat klart också.

Rackare
Har ni spelat det där smått galna spelet? Det är så kul, men så långt ifrån rumsrent det bara kan bli. Nu finns en barnvariant av det. Fortfarande helt galet, men ändå helt OK. Hon köpte det med, och vi spelade då vi kom hem till oss. Som vi skrattade alltså. Blev ett bra avslut på den här dagen och idag är en ny dag.
Vi sitter här och kollar barnprogram och jag ska snart åka till jobbet, Det blir en lång dag för mig.
Kramar Madde





















